Amennyiben Romániában szeretne vállalkozást folytatni, céget alapítani, szabadúszóként megbízásokat vállalni, üzleti román bankszámlára lesz szüksége. Az alábbiakban azt foglaljuk össze, mik a céges bankszámla nyitás tudnivalói, lépései Romániában.
Romániában mára minden nagyobb, nemzetközileg ismert bank jelen van, a nemzeti bankokkal összevetve mindkét lehetőséget érdemes megnézni, mivel eléggé változóak a számlavezetési feltételek.
Cikkünkben az alábbiakról lesz szó:
Üzleti bankszámla megnyitása 4 egyszerű lépésben
1. Válassza ki a vállalkozásának megfelelő bankot
2. Válassza ki a megfelelő számlát
3. Ellenőrizze az üzleti számlanyitás díjait és költségeit
4. Az üzleti bankszámlanyitáshoz szükséges dokumentumok
Továbbá:
Üzleti bankszámlanyitás Romániában külföldről
Üzleti bankszámla megnyitása 4 egyszerű lépésben
1. Válassza ki a vállalkozásának megfelelő bankot
Minden banknak vannak kifejezetten vállalkozásoknak szóló ajánlatai, amelyek változnak a következők függvényében: a vállalkozás mérete, a futó összegek és a havi tranzakciók száma. Lehetnek külön kkv-knak vagy nagyvállalatoknak szóló csomagok; a működésük első évében lévő vállalkozásoknak szóló ajánlatok vagy bizonyos szakmai kategóriák számára készült csomagok.
2. Válassza ki a megfelelő számlát
A vállalkozás sajátosságaitól és igényeitől függően választható egy adott számlatípus lejben vagy devizában. A legtöbb bank weboldalán szimulálható, hogy milyen típusú számla lenne a megfelelő.
A bankok weboldalain érdemes előzetesen böngészni, ill. tanácsadás keretében mi is szívesen adunk tájékoztatást.
3. Ellenőrizze az üzleti számlanyitás díjait és költségeit.
Ha nincs igénye csomagra, csak egyszerű folyószámlát szeretne, akkor is érdemes alaposan ellenőrizni a díjakat és a jutalékokat. Általában a számlanyitás ingyenes, de a számla havi szintű vezetése költséggel jár.
Érdemes odafigyelni az internet- és mobilbankolás költségeire is, amelyekkel időt és pénzt takaríthat meg, mivel az online tranzakciók általában olcsóbbak, mint a bankfiókon kívüli tranzakciók.
Ha készpénzzel fizet vagy külföldi valutában teljesít kifizetéseket, alaposan ellenőrizze a nemzetközi átutalások díjait és időtartamát. Amennyiben szeretné, hogy a pénz gyorsabban érkezzen meg, akkor általában további díjat kell fizetnie.
4. Céges bankszámla nyitásához szükséges dokumentumok
A céges bankszámla megnyitásához különböző dokumentumokat kell bemutatni a banknak az alábbiak szerint:
A cég alapító okirata;
Határozat vagy a cégnév fenntartásának igazolása;
Bejegyzési igazolás;
A céget képviselő személy személyi igazolványa.
A bank a vállalat sajátosságaitól függően más típusú dokumentumokat is kérhet.
Amennyiben nem tervez Romániában céget alapítani, de az országban folytat tevékenységet, akkor is szüksége lesz üzleti bankszámla nyitására. Ez esetben több olyan feltételnek kell megfelelni, mint például romániai bejegyzett cím vagy szerződött partner, amihez teljes támogatást nyújtunk. Írjon nekünk még ma: office@ronexus.hu!
Bankszámlanyitás egy romániai cég számára külföldről
Ha Ön külföldön tartózkodik, és bankszámlát szeretne nyitni Romániában, az egyik lehetőség, hogy közjegyzői meghatalmazás útján megbíz egy, az országban tartózkodó személyt, aki mindent elintéz. Cégünk, a RONEXUS helyi képviseletével vállal minden meghatalmazás útján intézhető ügyet. Megkeresését várjuk a office@ronexus.hu címen.
Vannak olyan bankok, amelyek 100%-ban online lehetőséget is kínálnak üzleti számlanyitásra - az ügyfélszolgálatokon tájékozódhat arról, hogy ezt külföldről is megteheti-e.
_____
Amennyiben további kérdései vannak román céges bankszámla nyitásával vagy egyéb terjeszkedéssel kapcsolatosan, az alábbi előrhetőségeken állunk rendelkezésére:
HU: +36 70 294 2941
RO: +40 741 245 460
Comments