Magyarországra folyamatosan érkeznek külföldi ecommerce vállalkozások, a magyar webshopok azonban ritkán indulnak el a határokon átívelő terjeszkedés irányába. A piaci trendeket illetően ez volt az október közepén megrendezett Webshop Konferencia egyik legmarkánsabb következtetése számunkra.
Az alábbi beszámolóban összefoglaljuk a rendezvényen szerzett tapasztalatainkat és üzleti következtetéseinket.
Cikkünkben az alábbiakról lesz szó:
A Webshop Konferencia célja
A rendezvény programja, előadói
Az esemény kiállítói
Piaci tendenciák, következtetések
A Webshop Konferencia célja
A Webshop Konferencia célja, hogy összehozza a szakma képviselőit és bemutassa az ecommerce piac trendjeit. Elismert szakemberek tapasztalatain keresztül konkrét, gyakorlatias tudást és információkat ad át a vállalatvezetők és webshop-tulajdonosok számára, kifejezett figyelemmel arra, hogy a válsághelyzet után hogyan legyenek képesek fejlődni az online térben.
A Lurdy házban megrendezett esemény kiemelt programja volt továbbá az Év Webshopja Verseny díjainak kiosztása.
Az előadásokon átadott gyakorlati tudás mellett a résztvevőknek lehetőségük volt közvetlenül kérdezni az előadókat, továbbá kapcsolatokat építeni, szolgáltató cégek ajánlatait megismerni.
A rendezvény programja, előadói
A szervezők a szakma elismert képviselőit, sikeres cégek tulajdonosait, sales-eseit és marketingeseit hívták meg előadni, olyan neveket, akiknek az előadásaira nemcsak rekord gyorsan fogynak el a helyek, hanem konkrét és gyakorlati tudást, tapasztalatot tudnak átadni: pelenka.hu, emag.hu, https://hellenergystore.com/ stb.
Arra is figyeltek, hogy a szolgáltató szektor képviseletében is megszólaljanak előadók. Cél, hogy logisztika, hírlevél marketing, számlázási megoldások és az AI nyújtotta előnyök témáiban is a legjobb lehetőségek közül válasszanak a webshop tulajdonosok. Csak hogy pár nevet említsünk: https://www.billingo.hu/ , https://themarketer.com/ , https://foxpost.hu/ stb.
Ismert ember kategóriában ezúttal Ördög Nóra tartott előadást saját kereskedelmi és ecommerce tapasztalain keresztül a brandépítés kulisszatitkairól.
Az esemény kiállítói
Az előadóterem előterében több mint 25 kiállító szolgáltatásaival ismerkedhettek meg az érdeklődők. Voltak köztük banki szolgáltak, csomagolás megoldások, webshop platformok, shoprenter.hu , cib.hu , adriana.hu stb.
Piaci tendenciák, következtetések
A magyar piacon gyakran egyedi ötletekből, személyes igényekből és családi vállalkozásokból nőnek ki országos lefedettségű webáruházak. A növekedés motorja a kereslet bővülése mellett, hogy milyen iramban bír a kis és közép vállalkozás felzárkózni a kiszolgálás gyorsításában. Minél hamarabb tud minél több tevékenységet automatizálni - számlázás, irodai tevékenységek, marketing, szállítás, fulfilling - azaz minél hatékonyabb a háttérben működő infrastruktúra, annál nagyobb piacot tud kiszolgálni.
Érdemes megfigyelni a szlovák, cseh, vagy akár lengyel és román oldalról érkező, mamutszerűen naggyá váló ee-ccommerce vállalatokat, akik a magyar piacon is hamar átveszik a vezető szerepet. Ezzel szemben a hazai webáruházak nagyon ritkán tudják meglépni azt, hogy nemzetközi piacra lépjenek.
Érdekes a piacra lépés irányával is foglalkozni, hisz míg a köztudatban a nyugatra vágyik mindenki, egy keleti irányú terjeszkedésben sokkal nagyobb potenciál lehet, hiszen ott kisebb a konkurencia, kevésbé telített a piac, kedvezőbbek lehetnek az adózási és egyéb feltételek.
_____
Amennyiben Ön is szeretne Romániában terjeszkedni, vegye igénybe szolgáltatásainkat:
HU: +36 70 294 2941
RO: +40 741 245 460
_____
Fotók: Németh Csaba, webshopkonferencia.hu
Comments