A román piac méretéből adódóan sokak számára vonzó. Az ország közelsége, a kedvező adózási feltételek és a gazdasági növekedés kihagyhatatlan lehetőségként áll a terjeszkedő vállalkozások előtt.
Mi a teendője annak a vállalkozásnak, aki már jelen van Romániában, és a működés nem hozza a kívánt eredményeket?
Minden elakadás esetében érdemes a cég egyedi helyzetére kidolgozni a változtatási teendőket, az alábbiakban ugyanakkor összeszedtük a leggyakoribb tényezőket, megoldásokat:
Önkép, célok, stratégia
Egy vállalkozás sikeres működéséhez elengedhetetlen az önkép kidolgozása, a reális célok kitűzése és az ehhez vezető stratégia kialakítása nemcsak a külföldi, hanem a hazai piacépítés esetén is.
Piacismeret
Mielőtt a vállalkozó egy új piacra belép, érdemes a saját szegmensét érintő piackutatási felmérést végeznie. A kapott adatok és információk alapján csak így tudja megfogalmazni a piacra lépés reális céljait és az eredményes működéshez vezető stratégiáit.
Kapcsolati tőke
A vállalkozás hatékony működtetésének elengedhetetlen feltétele az optimálisan kialakított back office, a flotta kedvezménnyel szerződött futárcég, a megbízható, bejáratott, szolgáltatók és partnerek: könyvelő, jogász stb.
Nyelvesítés
A román piac egyik sajátossága a nyelvi igényesség. Kiemelten fontos a vállalkozó weboldalának pontos, anyanyelvi, szakmai igényű fordítása, különösen ha értékesítést is végez a felületein. A webshopok tökéletes igényű fordítása kritikus pontja a sikerességnek, hiszen a megbízhatósága kérdőjeleződik meg egy-egy nyelvi hiba esetén.
Román anyanyelvű ügyfélszolgálat
Az ügyfélszolgálatnak is anyanyelvi tökéletességgel kell működnie. A tapasztalatok azt mutatják, hogy pl. a Magyarországon élő romániai származású alkalmazottak akcentussal és hibásan beszélik a nyelvet.
Az ügyfélszolgálat sikeres működtetéséhez nem elég a tökéletes, anyanyelvi színtű írásos kommunikáció, a románok szeretnek telefonálni és fontos, hogy az ügyfélszolgálat anyanyelvi románt beszéljen, a magyar akcentus kifejezett hátrányt jelent.
Helyi partner
A külföldi piacon való eredményes jelenlét kulcsa az elkötelezett, helyi partner, aki bejáratott kapcsolati tőkével és a gyors bevételt generáló csatornák alkalmazásával garantálja a hatékony működést.
Meghatározó a vállalkozás működésére, hogy a fentiekben felsorolt alapvető paramétereket ez a helyi partner biztosítani tudja.
A RONEXUS-nál ilyen partnerként dolgozunk ügyfeleink eredményes működéséért.
Az együttműködés feltételeit is úgy alakítjuk, hogy egyénre szabott, jutalékos díjainkkal mindkét fél motivált legyen a bevétel növelésében.
Mi nem egyszerűen tanácsot adunk, hanem megcsináljuk. A piaci felmérésektől, az üzlet vezetéséig, a teljes működésben üzletfeleink partnereiként visszük a folyamatokat, hogy azonos érdekek mentén a költségeket optimalizáljuk és a bevételeket növeljük.
Ha Önt is érdeklik a megoldások és további kérdései vannak, egy első, ingyenes konzultációra állunk rendelkezésre, várjuk megkeresését:
HU: +36 70 294 2941
RO: +40 741 245 460
Commentaires